NYC and Boston

Okej det är lite sent men här kommer sista inlägget. Sista tiden i USA spenderades i New York och Boston. New York är obeskrivligt stort, folk och byggnader i överflöd på den lilla ön kallad Manhattan. Gjorde inte så överdrivet mycket, vandrade mest omkring i de olika delarna av NYC och njöt av atmosfären, passade på att äta all mat jag inte kan få tag i här i Sverige åt samma sak 3! dagar i rad), åkte fel på tunnelbanan, åkte fel igen, såg alla byggnader man ska se och vandrade runt på alla kända gator som man sett på filmer och läser om i tidningar. Jag var helt enkelt i New York! Dock måste jag ha sett väldigt inhemsk ut eftersom det gick knappa 3 timmar innan nån frågade efter vägen och sen hände det minst en gång om dagen.
Landade i NYC och begav mig till Brooklyn för att lämna min stora tunga resväska hos min kompis Tiffanys mamma. Här vandrar jag över Brooklyn bridge.
Utsikt mot...
...Manhattan!
Blev många turer i Central Park, bodde endast 3 kvarter därifrån de första 5 dagarna.
Central Park
Chrysler building. Tycker den är den finaste skyskrapan.
Tog gratisfärjan till Staten Island för att få se lite närmar på Frihetsgudinnan.
Vill man känna sig underklädd så ska man gå hit.
Grand central
Mer Grand central, mycket vacker!
Turisttäta Time square
Sen blev det 2 dagar i Boston, åkte China buses upp, lagom dyrt med 100 kr för 4 ½ timmars resa! Bodde hos brorsan till min rumskompis från Atlanta så det blev billigt och bra :) Var på en mysig bar första kvällen med underbar livemusik där stampandet och bordsdunkandet gjorde hela Bostonresan :)
Boston kändes så litet efter NYC med mycket låga men väldigt charmiga byggnader
Ingången till Harvard
Kände mig smartare på en gång!
Till kära far!
Amerikas äldsta Baseballarena, Fenway Park
Tyvärr spelade inte Red Sox hemma denna helg så det blev ingen match..:(
Utanför Harvard Medical School
Sen blev det tillbaka till NYC för en sista dag innan hemfärd. Han med lite mer måsten som att äta underbar glass från Cold Stone, äta ännu en gång på Chipotle och mumsa i jordnötsgodis.
Det byggs för fullt vid Ground zero
Uppe på toppen av Rockefeller Center
Mer utsikt från the Rock. Här över Central Park.
Manhattan i skymningen
Empire state building
Sista kvällen - Time square
Hej då USA!
Har haft det underbart i USA och förälskat mig i landet och folket. Kommer åka tillbaka så snart jag kan!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken häftig tid du fått vara med om, och vilken härlig avslutning! Jag längtar som bara den till att få uppleva New York, även om det kommer vara betydligt kyligare när jag åker dit! Men berätta, vad åt du 3 dagar i rad, något man inte får missa?!:)

2011-09-06 @ 22:22:43
Postat av: Anonym

Vilken häftig tid du fått vara med om, och vilken härlig avslutning! Jag längtar som bara den till att få uppleva New York, även om det kommer vara betydligt kyligare när jag åker dit! Men berätta, vad åt du 3 dagar i rad, något man inte får missa?!:)

2011-09-06 @ 22:23:35
Postat av: Mamma

Tack för detta avslut på din Atlanta/USA blogg. Det har varit väldigt betydelsefullt för oss här hemma att kunna följa delar av din vardag. Många av de som känner dig har berättat att de följt din blogg och har haft stort utbyte av det du skrivit.



Kram mamma

2011-09-10 @ 19:25:55
Postat av: Emmelie

Vad kul att du skrivit ett avslut på bloggen. Kan bara säga att det varit intressant att följa det du hunnit med i staterna :)



Man blir ju lite sugen att åka dit

2011-09-14 @ 21:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0